
dokonywanej przez Grosley Sp. z o.o. z siedzibą w Rzuchowie
-
Ogólne Warunki Sprzedaży (OWS) określają zasady zawierania umów sprzedaży towarów oferowanych na rzecz podmiotów gospodarczych (przedsiębiorców) przez Grosley Sp. z o.o. z siedzibą w 44-285 Rzuchów, ul. Rybnicka 77a wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Sądu Rejonowego w Gliwicach X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000061266, NIP 651-15-89-623, kapitał zakładowy: 50.000 zł.
-
OWS stanowią integralną część wszystkich umów sprzedaży towarów zawieranych przez Grosley Sp. z o.o. z innymi przedsiębiorcami i mają tym samym zastosowanie w relacjach handlowych z innymi przedsiębiorcami.
-
W odniesieniu do umów zawieranych z konsumentami OWS mają zastosowanie w zakresie w jakim postanowienia Warunków nie naruszają bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa o ochronie praw konsumentów oraz przepisów dotyczących umów zawieranych z konsumentami.
-
Użyte w dalszej części niniejszych OWS określenia oznaczają:
a. Sprzedawca – Grosley Sp. z o.o. z siedzibą w Rzuchowie
b. Kupujący – podmiot gospodarczy będący drugą stroną umowy sprzedaży – przedsiębiorca
c. Strony - Sprzedawca i Kupujący
d.Towar - towary handlowe sprzedawane przez Grosley Sp. z o.o. w ramach umowy z Kupującym -
Niniejsze OWS są jedynym uregulowaniem umownym wiążącym strony w zakresie sprzedaży Towarów i Usług. Wszelkie inne uregulowania stosowane przez Kupującego nie znajdują zastosowania.
-
Postanowienia niniejszych OWS mogą być zmienione jedynie w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Zawarcie odrębnej umowy sprzedaży wyłącza stosowanie niniejszych OWS tylko w zakresie uregulowanym w niej w sposób odmienny.
-
Oferty, faktury pro-forma, kosztorysy, cenniki, reklamy i inne ogłoszenia o Towarach nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego a stanowią zaproszenie do składania zamówień i zawarcia umowy.
-
Wszelkie udostępnione przez Sprzedawcę rysunki, zdjęcia, opisy, dane dotyczące parametrów technicznych do czasu ich pisemnego potwierdzenia przez Sprzedawcę mają wyłącznie charakter poglądowy i nie stanowią podstawy do roszczenia przez Kupującego.
-
Wszelka dostarczona Kupującemu dokumentacja techniczna w tym instrukcje obsługi, certyfikaty, schematy, rysunki są przeznaczone wyłącznie do użytku Kupującego i bez wyraźnej zgody Sprzedawcy nie mogą być udostępniane osobom trzecim.
-
Wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy za błędny dobór Towaru przez Kupującego lub jego niewłaściwą interpretację informacji lub danych technicznych zawartych w ofertach, fakturach pro-forma, kosztorysach, cennikach, reklamach i innych ogłoszeniach o Towarach, które pozyskał lub otrzymał Kupujący.
-
Kupujący zobowiązuje się do niezwłocznego pisemnego informowania o każdorazowej zmianie siedziby, adresu doręczeń korespondencji lub towaru. Brak zawiadomienia powoduje, że doręczenia dokonane na adresy wskazane w zamówieniu lub jakichkolwiek umowach współpracy uważa się za skuteczne.
II. Zawarcie umowy
-
Podstawą zawarcia umowy sprzedaży jest zamówienie Kupującego złożone jako odpowiedź na ofertę (kosztorys, oferta, faktura pro-forma) Sprzedawcy. W przypadku wprowadzenia jakiejkolwiek zmiany przez Kupującego do oferty prowadzącej do złożenia zamówienia różniącego się od złożonej oferty Kupującemu, umowa zawarta zostanie dopiero z momentem potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia ze zmianami. Brak potwierdzenia takiego zamówienia jest jednoznaczny z tym, że umowa sprzedaży nie została zawarta.
-
Jeżeli Sprzedawca pozostaje w stałych relacjach handlowych tj. posiada podpisaną ramową umowę o współpracy z Kupującym przyjmuje się, iż potwierdzenie zamówienia może stanowić przystąpienie do jego realizacji przez Sprzedawcę.
-
Strony wyłączają wszelkie prawem przewidziane możliwości milczącego (dorozumianego) zawarcia umowy.
-
W przypadku złożenia przez Kupującego zamówienia bez otrzymania wcześniejszej pisemnej oferty do zawarcia umowy potrzebne jest pisemne potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę.
-
Zamówienie dla swej ważności musi być złożone w formie pisemnej i zawierać między innymi: dokładne dane Kupującego, adres dostawy, określenie towaru, jego ilości oraz musi być podpisane przez osobę upoważnioną do składania zamówień w imieniu Kupującego.
-
Zamówienia ustne składane przez Kupującego będącego w stałych relacjach handlowych ze Sprzedawcą co do zasady dla swej ważności wymagają pisemnego potwierdzenia, gdy wartość zamówionych Towarów przekracza kwotę 500 zł. W innych przypadkach uznaje się, iż zamówienie złożone ustanie jest ważne z momentem przystąpienia do jego realizacji przez Sprzedawcę.
-
Dla ważności zawarcia umowy sprzedaży lub jej zmiany wszystkie oświadczenia zawierane pomiędzy stronami w tym zakresie, powinny być doręczone drugiej stronie na piśmie pocztą, za pośrednictwem faksu lub e-maila.
-
Ustne uzgodnienia, przyrzeczenia i inne ustalenia pracowników Sprzedawcy niezwiązane z przyjmowaniem zamówień na dostawę Towarów, mają moc wyłącznie, gdy są potwierdzone w formie pisemnej.
-
W przypadku, gdy z przyczyn nie leżących po stronie Sprzedawcy a dotyczących producenta Towaru, Sprzedawca nie będzie mógł wykonać umowy w całości lub w części, przysługiwać mu będzie w terminie 3 miesięcy od zawarcia umowy prawo odstąpienia od niej w całości lub w części której nie jest w stanie zrealizować. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualną powstałą przez to szkodę.
-
Sprzedawca może przyjąć zamówienie do realizacji w całości lub części. Jeśli zamówienie jest przyjęte w części Sprzedawca informuje o tym Kupującego.
-
Sprzedawca w każdej sytuacji jest uprawniony do odmowy przyjęcia złożonego zamówienia, a w szczególności gdy:
a.Kupujący zalega z zapłatą jakichkolwiek zobowiązań pieniężnych wobec Sprzedawcy
b.Kupujący naruszył jakiekolwiek zobowiązania wobec Sprzedawcy z tytułu wcześniej zawartych umów pomiędzy Stronami -
Kupujący nie może odstąpić od umowy ani w jakikolwiek inny sposób uchylić się od jej wykonania gdy Sprzedawca przystąpił do realizacji zamówienia lub gdy zamówienie dotyczyło Towaru sprowadzanego od producenta na specjalne zamówienie Kupującego. W takim przypadku odstąpienie od umowy wiąże się z karą umowną w wysokości 30% wartości złożonego zamówienia. Powyższe dotyczy także błędnie złożonego zamówienia.
-
Kupujący, który po złożeniu zamówienia domawia towar lub składa nowe zamówienie i chce by Towar ten został spakowany do pierwotnego zamówienia ponosi opłatę za przepakowanie Towaru w wysokości 15 zł netto, która to opłata będzie uwidoczniona na wystawionej fakturze VAT.
III. Prawo własności
-
Sprzedawca zastrzega, że prawo własności sprzedawanego Towaru przejdzie na Kupującego dopiero w momencie zapłaty całości ceny na rzecz Sprzedawcy.
-
Zastrzeżenie własności Towaru nie pozbawia Sprzedawcy prawa dochodzenia od Kupującego zapłaty ceny.
-
Gdy Kupujący zalega w zapłacie ceny wobec Sprzedawcy, Sprzedawca może zażądać zwrotu Towaru objętego zastrzeżeniem prawa własności. Sprzedawca ma prawo do żądania wynagrodzenia za korzystanie z Towaru a także odszkodowanie za jego uszkodzenie lub zużycie.
-
Ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi na Kupującego z chwilą wydania towaru Kupującemu a w przypadku powierzenia towaru przewoźnikowi zastosowanie mają reguły INCOTERMS.
IV. Ceny i terminy płatności
-
Cena za sprzedawany Towar będzie określona w ofercie, fakturze pro-forma, kosztorysie lub umowie sprzedaży.
-
Jeżeli cena będzie wskazana w walucie innej niż złote polskie, to przyjmuje się, że strony ustaliły cenę w złotych polskich przeliczając ją na złote według średniego kursu sprzedaży danej waluty w mBank S.A. na dzień wystawienia faktury.
-
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmiany obowiązujących cenników bez uprzedniego powiadamiania.
-
Przyjmuje się, iż jeśli w umowie handlowej nie określono inaczej, formą płatności jest zaliczka w wysokości 30% wartości zamówionego Towaru lub Usługi. Pozostała płatność następuje najpóźniej do momentu wydania Towaru Kupującemu lub wykonania Usługi.
-
Usługi serwisowe wykonywane przez pracowników Sprzedawcy płatne są gotówką w momencie wykonania usługi lub w formie przedpłaty na podstawie wystawionego kosztorysu. Sprzedawca zastrzega prawo do zmiany kosztorysu, gdy podczas wykonywania usługi serwisu dojdą koszty naprawy, których Sprzedawca nie mógł przewidzieć podczas sporządzania kosztorysu.
-
Sprzedawca wystawia fakturę VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie wystawiania faktur VAT.
-
Kupujący zobowiązuje się zapłacić cenę w terminie i w sposób wskazany w ofercie lub w wystawionej przez Sprzedawcę fakturze VAT. Płatność uważa się za dokonaną z chwilą wpływu środków na rachunek bankowy lub do kasy Sprzedawcy.
-
Ceny podawane przez Sprzedawcę są cenami netto i powiększone zostaną o podatek od towarów i usług wg obowiązujących stawek
. -
Za opóźnieniach w płatności Sprzedający ma prawo naliczać odsetki ustawowe za każdy dzień zwłoki z zapłacie należności i rekompensatę za koszty odzyskania należności zgodnie z art.10 ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych.
-
W razie bezskutecznego wezwania Kupującego do zapłaty należności wynikających z wystawionych przez Sprzedawcę faktur VAT, Sprzedawca ma prawo do windykacji należności poprzez firmy windykacyjne. Koszty windykacji ponosi Kupujący.
-
W przypadku opóźnienia Kupującego z zapłatą ceny z jakiejkolwiek umowy sprzedaży łączącej strony, Sprzedawca ma prawo do powstrzymania się z realizacją wszystkich zawartych umów łącznie z wstrzymaniem się z wydaniem towaru do czasu zapłaty przez Kupującego wszelkich wymagalnych należności wraz z odsetkami. Jeżeli opóźnienie jakiejkolwiek płatności względem Sprzedawcy przekroczy 30 dni Sprzedawca może odstąpić od umowy sprzedaży bez wyznaczania terminu dodatkowego. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za powstałą u Kupującego z tych przyczyn szkodę.
-
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa wystawione przez Sprzedającego faktury VAT będą wysyłane Kupującemu drogą elektroniczną na wskazany adres mailowy Kupującego, chyba że Kupujący zastrzeże inny sposób doręczania faktur VAT.
V. Odbiór i dostawa towaru
-
Miejscem spełnienia świadczenia (wydania Towaru) jest magazyn Sprzedającego. Kupujący jest zobowiązany do odbioru Towaru znajdującego się w miejscu spełnienia świadczenia.
-
Termin dostawy określony jest przez Sprzedawcę o czym powiadamia Kupującego drogą pisemną lub telefoniczną. Jeżeli Kupujący jest zobowiązany do uregulowania całości ceny przed dostawą wówczas termin dostawy biegnie od dnia, w którym Kupujący wywiązał się ze zobowiązania.
-
Termin dostawy uważa się za dotrzymany przez Sprzedawcę, jeżeli w tym terminie umożliwił Kupującemu odbiór Towaru z magazynu Sprzedawcy.
-
Jeżeli wyraźnie określono w zamówieniu lub umowie, Towar może zostać doręczony Kupującemu poprzez: dowóz Towaru przez Sprzedającego lub poprzez wysyłkę Towaru drogą pocztową lub za pośrednictwem innego podmiotu świadczącego usługi spedycyjne, kurierskie lub transportowe.
-
Jeśli Kupujący nie określił w zamówieniu inaczej adresem dostawy jest siedziba Kupującego.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do częściowych dostaw Towaru.
-
Strony ustalają, że koszt załadunku Spoczywa na Sprzedawcy a koszt rozładunku Towaru spoczywa na Kupującym bez względu na to, która ze stron ponosi koszt transportu Towaru.
-
Koszt dostawy pokrywa Kupujący, chyba że spełnione zostało minimum logistyczne wynoszące: narzędzia SATA, GROSLEY oraz inne drobne Towary 500,00 zł netto, narzędzia MASTER AIR TOOL 1.500 zł netto. Minimum logistyczne dla towarów dłużycowych określa się indywidualnie.
-
Przy osobistym odbiorze Towaru lub dostarczeniu Towaru bezpośrednio przez Sprzedawcę, Kupujący zobowiązuje się do starannego zbadania Towaru w chwili jego odbioru pod względem ilościowym, zgodności ze specyfikacją techniczną określoną w umowie oraz pod kątem ewentualnych widocznych wad. Powyższe dotyczy także załączonej dokumentacji technicznej Towaru. Po zbadaniu Towaru podpisany zostanie dokument jego wydania – protokół zdawczo-odbiorczy. Podpisanie dokumentu wydania lub przyjęcie towaru bez podpisania dokumentu, jest równoznaczne ze stwierdzeniem zgodności wskazanych parametrów z zamówieniem i brakiem wad, które mogłyby zostać wykryte przy starannym zbadaniu Towaru podczas odbioru. Kupujący nie może się zwolnić od obowiązków wskazanych w niniejszym ustępie i od skutków ich niedochowania powołując się na przyjętą praktykę obrotu i odbioru.
-
Przy dostawie Towaru poprzez wysłanie Towaru drogą pocztową lub za pośrednictwem innego podmiotu świadczącego usługi spedycyjne, kurierskie lub transportowe Kupujący zobowiązuje się do starannego zbadania opakowania Towaru – jakiekolwiek jego uszkodzenia, ślady naruszenia taśmy zabezpieczającej lub inne sugerujące możliwość naruszenia zawartości przesyłki zobowiązują Kupującego do sporządzenia w obecności kuriera protokołu, który będzie stanowił podstawę roszczenia Kupującego w stosunku dostawcy (poczta, kurier, spedycja, inna firma transportowa) Towaru. Protokół dla swej ważności musi być wypełniony poprawnie i czytelnie i podpisany przez kuriera doręczającego przesyłkę. Brak protokołu lub jego niepoprwane lub niekompletne wypełnienie może skutkować odrzuceniem reklamacji.
-
Kupujący ma obowiązek dokonania kontroli ilościowo-jakościowej, dostarczonych za pośrednictwem firmy spedycyjnej, kurierskiej lub Poczty Polskiej Towarów w ciągu 7 dni od daty ich odbioru. Pod pojęciem w/w kontroli rozumie się stwierdzenie zgodności ilości i rodzaju odebranych produktów ze specyfikacją wysyłkową lub fakturą, a także ocenę stanu technicznego produktów w zakresie wad technicznych, możliwych do wykrycia "gołym" okiem bez prób rozruchowych. Uchybienie temu terminowi powoduje utratę uprawnień do wszczęcia postępowania reklamacyjnego.
-
Przekazywane przez Sprzedawcę wraz z Towarem certyfikaty, świadectwa zgodności lub inne dokumenty wskazujące na parametry i właściwości techniczne Towaru lub jego jakość nie stanowią potwierdzenia przez Sprzedawcę zawartych w nich danych oraz nie stanowią zapewnienia, że towar spełnia wskazane w nich kryteria. Wyżej wymienione dokumenty stanowią jedynie informację Sprzedawcy, że Towar zgodnie z oświadczeniem producenta został wykonany zgodnie ze wskazanymi w dokumentach kryteriami.
-
Sprzedający może wstrzymać dostawę lub wydanie Towaru Kupującemu jeśli ten zalega w spłacie zobowiązań pieniężnych w stosunku do Sprzedawcy z tytułu zawartych umów pomiędzy Stronami.
-
W przypadku opóźnienia Kupującego z odbiorem Towaru lub uniemożliwieniem dostarczenia Towaru przez Sprzedawcę ponad 7 dni roboczych, zapłaci on Sprzedawcy karę umowną w wysokości stanowiącej 0,2% wartości brutto nie odebranego w terminie towaru za każdy dzień opóźnienia, liczonego od ustalonej pisemnie daty wydania lub dostarczenia towaru do Kupującego chyba, że Strony uzgodniły inaczej.
-
Jeżeli Kupujący nie odbierze towaru w terminie 30 dni liczonym od wskazanego w zamówieniu lub umowie terminu lub uniemożliwia Sprzedawcy dostawę Towaru w ww. terminie Sprzedawca może odstąpić od umowy sprzedaży. Odstąpienie przez Sprzedawcę od umowy nie zwalnia Kupującego z obowiązku zapłaty zastrzeżonej w pkt. 14 kary umownej.
-
W przypadku opóźnienia Kupującego w odbiorze Towaru, koszty związane z przechowaniem Towaru a także niebezpieczeństwo jego przypadkowej utraty lub uszkodzenia obciążają Kupującego z momentem postawienia Towaru w gotowości do odbioru w magazynie Sprzedawcy w przypadku sprzedaży wg warunków EXW (Incoterms 2010).
-
W przypadku wykonania przez Sprzedawcę umowy jedynie w części, Kupujący nie ma prawa odstąpić od umowy w części wykonanej.
-
Sprzedawca wolny jest od wszelkiej odpowiedzialności związanej z nieterminowym wydaniem towaru, gdy przyczyną tego jest fakt, iż jego dostawca lub producent nie wywiązał się z dostawy w terminie.
-
W razie wystąpienia opóźnienia w dostawie całości lub części towaru z winy Sprzedającego, Sprzedający niezwłocznie informuje Kupującego o przyczynie opóźnienia i nowej przewidywanej dacie realizacji zamówienia. Jeżeli opóźnienie wynosi co najmniej 60 dni a Kupujący w związku z opóźnieniem poniósł szkodę, może żądać zapłaty kary umownej w wysokości 0,5% za każdy dzień zwłoki powyżej 60 dnia ale nie więcej niż 5% wartości brutto niedostarczonego towaru.
-
Kupujący ma prawo odstąpienia od umowy w razie trwającego więcej niż 60 dni opóźnienia Sprzedawcy w realizacji zamówienia, po uprzednim pisemnym wezwaniu Sprzedającego do realizacji zamówienia w dodatkowym 7 dniowym terminie. W razie odstąpienia Kupującego od umowy z przyczyn określonych w niniejszym punkcie Sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu dotychczas zapłaconej części lub całości ceny.
-
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie towaru spowodowanego wystąpieniem siły wyższej w postaci np. pogorszenia warunków atmosferycznych, awarii, strajków, przestoju producenta lub innych sytuacje na których powstanie Sprzedający nie ma wpływu, wówczas czas realizacji zamówienia zostaje przedłużony o czas trwania przeszkody uniemożliwiającej Sprzedawcy terminową realizację zamówienia. O spodziewanym terminie dostawy Towaru Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Kupującego.
VI. Zwrot towaru
-
Zwrot Towaru możliwy jest tylko i wyłącznie po wcześniejszym zaakceptowaniu zwrotu przez Sprzedawcę. W przeciwnym wypadku przesyłki nie będą przyjmowane i będą odsyłane na koszt Wysyłającego.
-
Zwrotowi podlega wyłącznie Towar znajdujący się w aktualnej ofercie Sprzedawcy, nieużywany, czysty, w oryginalnym i nieuszkodzonym opakowaniu wraz z kompletną dokumentacją techniczną jeśli taka została wydana.
-
W przypadku dokonania zwrotu Towaru, Kupujący ponosi opłatę manipulacyjną zawartą na wystawionej fakturze VAT w wysokości :
a. 20 % ceny zwracanego Towaru dla elementów standardowych (stale utrzymywanych na magazynie Sprzedającego)
b. 50 % ceny zwracanego Towaru dla elementów niestandardowych
-
Towary wykonane na specjalne zamówienie Kupującego, wyprzedażowe, po-ekspozycyjne lub uszkodzone nie podlegają zwrotowi.
-
Rozpatrywane będą tylko zwroty zgłoszone w ciągu 3 miesięcy od daty zakupu.
-
Koszty transportu za zwracany towar ponosi Kupujący
VII. Gwarancja
-
Sprzedawca nie będąc producentem Towaru jest podmiotem realizującym roszczenia gwarancyjne Kupującego.
-
Warunki udzielonej gwarancji są szczegółowo określone w karcie gwarancyjnej Towaru dostarczane Kupującemu wraz z Towarem.
-
Warunki gwarancji narzędzi ręcznych SATA zamieszczone są na stronie internetowej satatools.pl.
-
Gwarancją objęte są wyłącznie Towary fabrycznie nowe w zakresie wad fizycznych (jakościowych i materiałowych) powstałych z przyczyn tkwiących w Towarze.
-
Kupujący traci uprawnienia z tytułu gwarancji jeżeli nie zawiadomi pisemnie Sprzedawcy o wadzie w terminie 7 dni od dnia wykrycia wady, przy czym powiadomienie musi być dokonane listem poleconym, drogą elektroniczną lub faksem, którego otrzymanie będzie dodatkowo potwierdzone telefonicznie przez Sprzedającego.
-
Jeśli w karcie gwarancyjnej nie wskazano inaczej termin gwarancji liczony jest od daty sprzedaży i wynosi:
a. maszyny i urządzenia warsztatowe: 12 miesięcy,
b. usługi naprawy / montażu: 3 miesiące,
c. części maszyn i urządzeń: 12 miesięcy w przypadku montażu przez serwis Sprzedającego,
d. części maszyn i urządzeń: 3 miesiące w przypadku sprzedaży wysyłkowej,
e. elementy elektroniczne i elektryczne maszyn i urządzeń: bez gwarancji w przypadku sprzedaży wysyłkowej
f. inne niewymienione wyżej Produkty: 3 miesiące,
g. narzędzia ręczne SATA: zgodnie z warunkami gwarancji narzędzi SATA. -
Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu gwarancji dotyczy obowiązku naprawy lub wymiany, przy czym wybór w tym względzie należy do Sprzedawcy. Wszelkie inne roszczenia z tytułu gwarancji są wyłączone.
-
Własność wadliwych wymienionych części przechodzi na Sprzedawcę.
-
Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu gwarancji jest wyłączona, jeżeli naprawa lub wymiana została dokonana przez osoby nieupoważnione. Gwarancja nie obejmuje również wszelkich modyfikacji dokonywanych z własnej inicjatywy Kupującego. Wszelkie inne roszczenia z tytułu gwarancji zostają wyłączone.
-
Gwarancja nie obejmuje wad powstałych wskutek:
a. niewłaściwego zastosowania i/lub użytkowania, obsługi czy składowania,
b. nieprawidłowego montażu przez Kupującego bądź osoby trzecie,
c. działania czynników zewnętrznych, jak np.: chemicznych lub elektrycznych, na które Sprzedawca nie miał wpływu,
d. innych czynników szczegółowo opisanych w karcie gwarancyjnej produktu. -
Odpowiedzialność Sprzedawcy nie obejmuje części eksploatacyjnych, normalnie zużywających się w trakcie eksploatacji zgodnej z przeznaczeniem produktu. Materiały eksploatacyjne to między innymi: paski napędowe, filtry, żarówki, elementy ścierne napędów, wkładki ochronne, stożki centrujące, osłony gumowe, itp.
-
Szczegółowa karta gwarancyjna wraz z instrukcjami obsługi /jeśli dany towar jest objęty gwarancja i wymaga instrukcji/ są dołączane do towaru.
-
Kupujący traci uprawnienia z tytułu gwarancji w razie dokonania naprawy lub modyfikacji towaru bez zgody Sprzedającego.
-
Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest w całości wyłączona. W przypadku dokonywania transakcji zawartej z konsumentem w zakresie rękojmi zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawa.
VIII. Postępowanie reklamacyjne
-
Podstawą rozpoczęcia postępowania reklamacyjnego jest pisemne zgłoszenie reklamacji zawierające obowiązkowo: kod towaru lub jego nazwę z faktury VAT, opis wady, a także kopia faktury zakupu. Kupujący jest również zobowiązany do udzielenia wszelkich niezbędnych informacji o charakterze pracy reklamowanego produktu.
-
Reklamowany produkt należy przesłać do Sprzedawcy w celu sprawdzenia i naprawienia lub dostarczenia nowego. W przypadku reklamowania maszyn trudnych do wysyłki, Dział Serwisu Sprzedawcy w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji dokona rozpatrzenia wniosku na miejscu u Kupującego.
-
Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni, o ile naprawa nie wymaga dodatkowej ekspertyzy producenta lub rzeczoznawcy lub podzespół/część podlegająca wymianie nie musi być sprowadzona od producenta, oraz o ile nie wystąpią okoliczności traktowane jako mające postać siły wyższej uniemożliwiającej spełnienia świadczenia w oznaczonym czasie.
-
O wyniku reklamacji Kupujący informowany jest poprzez stosowny Protokół drogą elektroniczną lub listownie.
-
Kupujący nie ma prawa do usuwania wad na koszt Sprzedawcy we własnym zakresie, ani też przez osoby trzecie.
-
W przypadku uznania roszczenia reklamacyjnego Sprzedający ponosi koszty przesyłki produktów podlegających naprawie lub wymianie.
-
W przypadku nieuzasadnionego wezwania Serwisu Sprzedawcy, Kupujący zostanie obciążony kosztami wezwania zgodnie z cennikiem usług serwisowych Sprzedawcy.
-
Zgłoszenie reklamacji nie uprawnia Kupującego do wstrzymania uregulowania należności za dostarczony Towar. Sprzedawca ma prawo wstrzymać wobec Kupującego będącego jednocześnie użytkownikiem Towaru realizację roszczeń z tytułu reklamacji do czasu uregulowania przez Kupującego wszelkich zaległych zobowiązań.
-
W przypadku braku odbioru przez Zlecającego dostarczonego do Serwisu Sprzedawcy Towaru, Sprzedawca po uprzednim pisemnym wezwaniu do odbioru, nalicza koszty dziennego magazynowania Towaru w wysokości: 20,00 zł netto za towar wielkogabarytowy (maszyny i urządzenia) oraz 10,00 zł netto za pozostałe Towary.
IX. Odpowiedzialność Sprzedawcy
-
Z wyłączeniem winy umyślnej, odszkodowanie za szkody wyrządzone Kupującemu w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy w tym z realizacji gwarancji, ograniczone jest w każdym przypadku do wysokości ceny netto towaru objętego umową, przy czym Sprzedawca odpowiadać może jedynie za możliwe do przewidzenia i typowe szkody Kupującego lub obejmuje jedynie faktyczne straty poniesione przez Kupującego a nie utracone korzyści.
X. Ochrona danych osobowych oraz elektroniczna informacja handlowa
-
Akceptując niniejsze OWS, Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie podanych przez siebie dobrowolnie danych osobowych przez Sprzedawcę lub podmioty działające na jego zlecenie w związku z realizacją umów sprzedaży Towarów oferowanych przez Sprzedawcę oraz w celach marketingowych związanych z prowadzoną przez Sprzedawcę działalnością gospodarczą. Kupującemu przysługują wszelkie uprawnienia wynikające z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity – Dz.U. z 2014, poz. 1182 ze zmianami), w szczególności ma on prawo wglądu we własne dane.
-
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity – Dz.U. z 2013, poz. 1422 ze zmianami) Kupujący wyraża zgodę na przesyłanie przez Sprzedawcę drogą elektroniczną na podany przez Kupującego adres e-mail wiadomości i informacji o charakterze handlowym, na zasadach określonych przepisami niniejszej ustawy.
-
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, iż: Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest GROSLEY Sp. z o.o. z siedzibą w Rzuchów 44-285, ul. Rybnicka 77A. Administrator przetwarza Pana/Pani dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Pana/Pani dane osobowe przetwarzane będą w celu wystawienia dokumentu handlowego (paragon, faktura VAT). Dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celów określonych powyżej. Posiada Pan/Pani prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do cofnięcia zgody. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu Pana/Pani danych osobowych, przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych. Podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy kupna-sprzedaży.
XI. Postanowienia końcowe
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszych OWS mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.
-
W przypadku nieważności niektórych postanowień OWS wskutek wprowadzenia odmiennych regulacji ustawowych, pozostałe postanowienia nie tracą swojej ważności.
-
Sprzedawca i Kupujący będą dążyć do polubownego załatwienia wszelkich sporów wynikłych w związku z wykonywaniem umów objętych niniejszymi warunkami. W przypadku niemożności polubownego załatwienia sprawy, właściwym do rozstrzygnięcia sporu będzie sąd właściwy dla miejsca siedziby Sprzedawcy.
Rzuchów, 1 lipca 2019 r.